Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter har indført gebyrer til gæsterne, hvis de har fyldt mere på tallerkenen, end de kunne spise.
En af restauranterne er Maki Sushi, der har haft åbent i seks år, men indførte konceptet for omkring halvandet år siden, fortæller medejer Najim Mohammadinzhad til Jyllands-Posten.
”Vi oplevede, at folk ikke tænkte over, hvor meget de kunne spise. Det betød, at vi blev nødt til at smide rigtig meget ud, hvilket er ærgerligt, og som selvfølgelig også koster os penge,” fortæller han.
Ifølge HORESTA bliver branchen stadig mere opmærksom på at mindske madspild.
”Madspildsinitiativer fylder helt utroligt meget, både ift. hvordan man sammensætter sine menuer, men også hvor meget man fylder på tallerknerne. F.eks. ved at servere lidt mindre af en sideret, mens man samtidigt gør gæsterne opmærksomme på, at de kan få mere, hvis de vil have det,” siger kommerciel direktør, Jeppe Møller-Herskind til Jyllands-Posten.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Farvel til Jensens Bøfhus: Alle restauranter overtages af Bone's
08-11-2025
-
Bone’s vokser til 39 restauranter efter opkøb af Jensens Bøfhus
08-11-2025
-
Regeringen i nyt initiativ: Vil tvinge Airbnb til at dele data med myndigheder
08-11-2025
-
CNN fremhæver Tivoli som global julefavorit
08-11-2025
-
HORESTA debatindlæg: Turismepulje skal skabe resultater – ikke skrivebordsprojekter
08-11-2025
-
København vil indføre boligpatrulje mod ulovlig korttidsudlejning
08-11-2025
-
Nyborg Strand vil løfte næste generation med nyt elevinitiativ
08-11-2025
-
Norrlyst koncernen vil digitalisere branchen med prisdifferentiering og AI
08-11-2025