Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Espresso House kom ud af 2022 med et driftsresultat på 158,7 mio. kr., hvilket er tre gange så stort som året før, skriver Fødevarewatch.dk.
På trods af det endte året med et underskud på 3,5 mio. kr. mod et underskud på 1,2 mio. kr. i 2021.
Ifølge landechef Sabrina Jæger skyldes det større underskud bl.a. tilbagebetaling af nogle af de statslige hjælpepakker, høj inflation og åbningen af ni nye kaffebarer rundt i landet.
”Vi har brugt en frygtelig masse penge på at bygge ni nye kaffebarer i Danmark. De investeringer havde vi jo ikke i 2021, og så har vi skullet reservere en del penge til tilbagebetaling af coronahjælpepakker,” siger Sabrina Jæger.
Alligevel er landechefen godt tilfreds med årets resultat, fortæller hun. Særligt set i lyset af, at kæden stadig var ramt af coronarestriktioner i starten af året.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
05-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
05-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
05-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
05-05-2024
-
Brøchner Hotels leverer tilfredsstillende årsregnskab
05-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
05-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
05-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
05-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
05-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
05-05-2024