Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Oplevelsesparken Naturkraft til 300 millioner kroner i Ringkøbing blev slået stort op, da portene åbnede i 2020. Alt for stort skulle det vise sig. Ambitionen var, at der årligt skulle 280.000 gæster forbi parken, og det har på ingen måde vist sig realistisk. Det skriver Turistmonitor.dk.
De første par år, som godt nok var præget af corona, kom kun godt 40.000 publikummer forbi, og det kniber fortsat med at trække gæster til turistattraktionen, der er finansieret af kommunale midler og fonde.
Sidste år havde ledelsen nedjusteret besøgstallet til 50.000 gæster, men året endte med 45.000 besøgende, fordi Naturkraft måtte vinterlukke fra november-februar grundet stigende energipriser.
Naturkraft har siden åbningen været i massive problemer grundet manglende besøgende, der i februar sidste år ledte til et markant ledelsesskift, hvor man overdrog ledelsen og ansvaret for driften til Ringkøbing Fjord Museer.
Det er imidlertid ikke kun besøgstallene, der kan afgøre Naturkrafts skæbne. I kulissen verserer en forsikringssag, hvor Naturkraft blandt andet på grund af en række sætningsskader har nedlagt påstand om udbetaling af en forsikringsdækning på 20 millioner kroner.
Hvis sagen tabes, er der en risiko for, at parken må lukke, lyder det fra direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025