Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der er travlt hos det danske kaffefirma La Cabra. Selskabet sælger specialkaffe, friskbagt surbrød og populære fastelavnsboller i ét væk fra den lille kaffebar i Graven i Aarhus. Men det er ikke kun på det danske marked, at det 12 år gamle brand vokser. Faktisk udgør Danmark efterhånden en beskeden del af La Cabras forretning. En ny global udvidelse skal sikre yderligere vækst, og målet er at ramme en omsætning på 100 mio. kr. indenfor to år, skriver Finans.dk.

Esben Piper er medejer og stifter af La Cabra. Sammen med syv partnere har han siden etableringen rejst verden rundt for at finde inspiration og gå på oplevelse i verdens kaffe.

”Jeg har hele tiden vidst, at La Cabra kunne blive en god forretning. Det første år omsatte vi for 1 mio. kr., og i nuværende regnskab forventer vi at omsætte for over 50 mio. kr,” siger Esben Piper.

Det danske kaffeselskab forventer at omsætte for over 100 mio. kr. indenfor få år. Nye forretninger i USA, Oman og Thailand skal sprede brandet globalt.

Læs hele historien her.

Populær kaffekæde indtager Aarhus

Siden januar sidste år har Coffee Collective været på udkig efter de perfekte lokaler i Aarhus, og nu har de endelig fundet dem. Til marts slår kæden dørene op til den nye kaffebar, bekræfter Coffee Collective overfor MigogAarhus.

Københavnsk kaffekollektiv tilbage på sporet

Kaffekæden Coffee Collective tog på bundlinjeniveau revanche i det skæve regnskabsår 2021/22. Det fremgår af et dugfrisk regnskab fra den københavnske kæde, skriver Fødevarewatch.dk. Virksomheden præsterede i året at løfte bundlinjen fra 12.500 kr. til 1,5 mio. kr., og fremgangen var også at spore på toppen, hvor omsætningen voksede til 59,4 mio. kr. fra 43,4 mio. kr. i 2020/21.

Log ind