Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Supermarkedskæden Meny vil i løbet af få år etablere 15 nye særlige takeaway-køkkener i nogle af sine forretninger landet over, skriver Børsen. Meny bliver franchisetager hos virksomheden Noahs. Det betyder, at supermarkedet betaler firmaet en pris for at benytte konceptet, opskrifter og brand, mens indtjening, omkostninger og investeringer alene ligger hos Meny.
Idéen er, at Meny tilbyder takeaway fra 14 forskellige cuisines og op til 100 forskellige retter. Tilberedningstiden skal ligge på maks. 15 minutter, og kunden kan enten hente maden i nogle bokse uden for Meny eller få det leveret via Wolt eller Just Eat.
Ifølge HORESTA er det en trend, der tager udgangspunkt i et generelt voksende takeaway-marked.
“Der er sat skub i udviklingen under coronakrisen, men takeaway-markedet er virkelig også vokset i kraft af digitaliseringen og fokusset på convenience blandt danskerne. Det betyder, at den her form for restaurationsdrift blot kommer til at fortsætte med at vokse,” vurderer Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025