Amerikanerne er for alvor ved at få rejselysten igen efter corona. Og selvom USA også er påvirket af inflation og energikrise, så er det i mindre omfang end i Europa. Sådan lyder budskaberne fra Dennis Englund, VisitDenmarks markedschef i USA, i et markedsindblik, som VisitDenmark netop har offentliggjort og sendt ud i branchen, skriver Turistmonitor.
Her oplyser markedschefen også, at Danmark helt generelt står rigtig stærkt i mange amerikaneres bevidsthed.
”Vi går efter voksne amerikanere, der rejser uden børn, og som bor i de store byer på den amerikanske vestkyst eller østkyst. De har et højt indkomstniveau og typisk også en lang uddannelse. De prioriterer at rejse og de har også råd til at prioritere det. Så på nuværende tidspunkt er der ikke noget der tyder på, at inflationen stopper deres rejselyst,” lyder det fra Dennis Englund i markedsanalysen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pizzakæden Gorm's går konkurs
21-03-2023
-
Rekordmange kunder til Møde & Eventmessen
21-03-2023
-
Lokalpolitikere spiser og overnatter uden for byen
21-03-2023
-
International kæde vil åbne hoteller på stribe
21-03-2023
-
Ny teknologi kan være på vej til hoteller
21-03-2023