Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Amerikanerne er for alvor ved at få rejselysten igen efter corona. Og selvom USA også er påvirket af inflation og energikrise, så er det i mindre omfang end i Europa. Sådan lyder budskaberne fra Dennis Englund, VisitDenmarks markedschef i USA, i et markedsindblik, som VisitDenmark netop har offentliggjort og sendt ud i branchen, skriver Turistmonitor.
Her oplyser markedschefen også, at Danmark helt generelt står rigtig stærkt i mange amerikaneres bevidsthed.
”Vi går efter voksne amerikanere, der rejser uden børn, og som bor i de store byer på den amerikanske vestkyst eller østkyst. De har et højt indkomstniveau og typisk også en lang uddannelse. De prioriterer at rejse og de har også råd til at prioritere det. Så på nuværende tidspunkt er der ikke noget der tyder på, at inflationen stopper deres rejselyst,” lyder det fra Dennis Englund i markedsanalysen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025