Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selv om omsætningen i det danske hotel- og restauranterhverv aldrig har været højere, betyder det ikke, at det er blevet nemmere at drive restaurant i Danmark, skriver Fødevarewatch.
Således lyder budskabet fra brancheorganisationen Horesta oven på offentliggørelsen af hotellernes og restauranternes omsætning for 2022. Ifølge Danmark Statistik steg omsætningen på de danske hoteller i 2022 med 12 pct. sammenlignet med 2019, mens stigningen for restauranterne lød på 21 pct.
”Det er jo fantastisk, at danskerne har prioriteret de gode oplevelser i et år, hvor deres købekraft ellers er blevet svækket. Forbrugerne har uden tvivl skullet foretage både til- og fravalg, hvad angår husholdningsbudgettet, og der er vi selvfølgelig glade for, at de har set en stor værdi i at tage på restaurant og hotel med familie og venner,” udtaler Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i Horesta.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025