Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det er selvfølgelig en kommunal opgave at sikre, at reglerne for drift af den lokale campingplads bliver overholdt, og at den i strid med reglerne ikke bliver brugt til at løse sociale problemer. Men sagen om Corona Camping bidrager desværre til at skabet forvrænget billede af campingerhvervet, skriver Martin Gertz Andersen, sekretariatschef, HORESTA Camping, på Turisme.nu.

”Uanset at vi har stor sympati for mennesker, som i øjeblikket har svært ved at skaffe penge til dagen og vejen, så er det ikke vores opgave at løse problemet. Campingerhvervet er et turismeprodukt – vel at mærke et turismeprodukt af høj standard. En standard, som vi kæmper for at udvikle og styrke, selv om lovgivningen gør det svært,” skriver han.

De danske campingpladser bidrog i 2022 med mere end 12 mio. overnatninger og udgør således et vigtigt element i en stærk, dansk turismeindustri. Værdien af campingpladserne i Danmark er således høj, og der er tale om et professionelt erhverv, hvor ejerne går på arbejde hver dag for at levere en god service til de ferierende gæster. Som campist bliver man derfor mødt med høj hygiejne og standard, der gør det trygt og sjovt at være campist, skriver Sekretariatschefen for HORESTA Camping.

Læs hele historien her.

Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern

Kæden First Camp er nu også til stede i Tyskland efter overtagelse af campingpladsen Via Claudia. Pladsen bliver kædens første på det tyske marked, som i forvejen sender mange gæster til Norden.

Påskens placering sender overnatningstal ned

Et uheldigt sammenfald i kalenderen har sendt marts’ overnatningstal ned. Tal fra Danmarks Statistik viser et samlet fald på 25 pct., men udsigterne for resten af året giver branchen grund til fornyet optimisme. Især tyske turister står bag de fremadrettede stigninger.

Log ind