Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Guldsmeden Hotels nyeste hotel på Bryggen i København blev virksomhed nummer 200 til at opnå bæredygtighedscertificeringen Green Key, som er blandt verdens førende certificeringer for bæredygtighed i hotelindustrien, skriver Børsen.

Sara Azoulay Pedersen, der er miljøkonsulent i HORESTA, fortæller, at antallet af Green Key-certificeringer vokser herhjemme.

“Udviklingen har taget fart. I 2019 havde vi 126 virksomheder, og i starten af året nåede vi nummer 200, da vi fik Hotel Guldsmeden på Bryggen med i folden. Så det er gået ret stærkt de seneste tre år,” siger hun.

Og de ser i HORESTA ingen tegn på, at udviklingen vil miste sit momentum i den kommende tid.

“Vi forventer at se en endnu større tilvækst fremover. Vi har ca. 30 virksomheder i proces i øjeblikket, så væksten stiger fortsat støt, og det betyder, at vi kan skubbe bæredygtigheden i branchen i en positiv retning,” siger hun.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Hotel i Horsens får DGNB guld-certificering

Four Points Flex Horsens har opnået DGNB guld-certificering som en del af Recharge City i Horsens. Certificeringen anerkender løsninger inden for miljø, økonomi og sociale forhold og skal dokumentere ansvarlig ejendomsudvikling og lavere miljøbelastning – og spiller samtidig godt sammen med Green Key.

Log ind