Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et af de mest omdiskuterede forslag i København de seneste år lægges nu endegyldigt i graven.
Socialdemokratiets overborgmester, Sophie Hæstorp Andersen, siger til TV2/Kosmopol, at partiet endegyldigt trækker støtten til forslaget om at begrænse udeservering i byen til klokken 22.
”Der er ikke én bestemt ting, der har fået os til at skifte mening. Men med baggrund i både høringsprocessen med københavnerdemokratiet og efter at have talt med både beboere og restauratører er vi nået frem til, at vi ikke ønsker at begrænse udeservering til klokken 22”, siger overborgmesteren til TV2/Kosmopol.
Dermed er det flertal, der i sin tid besluttede at sende et forslag om netop dette i høring, nu pist borte.
HORESTA glæder sig på TV2/Kosmopol over beslutningen:
”Vi er rigtig glade for, at Socialdemokratiet nu har trukket støtten til et forslag om at lukke udeserveringen kl. 22. Det er for branchen en kæmpe sejr, og vi håber, at der nu er sat endeligt punktum for den debat. Det er helt afgørende, at vi kan få lov til at servicere vores gæster uden for på en lun sommeraften kl. 22.30”, siger HORESTAs viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind.
Læs hele historien på tv2kosmopol.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026