Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restauranter rundt om i landet oplever en stigning i antallet af gæster, som udebliver fra deres reservation. Og det resulterer i mistet omsætning for de i forvejen pressede virksomhedsejere. Det skriver AvisenDanmark.dk.
Den stigende tendens får nu flere til at indføre et reservationsgebyr, så gæster skal betale, hvis de ikke dukker op til deres reservation.
Hos brancheorganisationen for hotel-, restaurant- og turisterhvervet, HORESTA, kan man bekræfte, at det er en stigende tendens i hele landet. Hos HORESTA mener man, at hovedårsagen kan forklares ud fra den stigende digitalisering af samfundet.
“Vi som organisation tror, at det er digitaliseringen, der kan have været med til at påvirke den her tendens. At booke et bord er blevet ekstremt nemt. I dag skal man bare klikke, og så har man reserveret et bord. Det er samtidig også blevet nemt at danne sig et overblik over, hvor man kan booke bord, og hvor der er ledige borde,” siger Jeppe Møller-Herskind, viceadministrerende direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
03-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
03-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
03-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
03-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
03-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
03-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
03-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
03-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
03-05-2024