Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restauranter rundt om i landet oplever en stigning i antallet af gæster, som udebliver fra deres reservation. Og det resulterer i mistet omsætning for de i forvejen pressede virksomhedsejere. Det skriver AvisenDanmark.dk.
Den stigende tendens får nu flere til at indføre et reservationsgebyr, så gæster skal betale, hvis de ikke dukker op til deres reservation.
Hos brancheorganisationen for hotel-, restaurant- og turisterhvervet, HORESTA, kan man bekræfte, at det er en stigende tendens i hele landet. Hos HORESTA mener man, at hovedårsagen kan forklares ud fra den stigende digitalisering af samfundet.
“Vi som organisation tror, at det er digitaliseringen, der kan have været med til at påvirke den her tendens. At booke et bord er blevet ekstremt nemt. I dag skal man bare klikke, og så har man reserveret et bord. Det er samtidig også blevet nemt at danne sig et overblik over, hvor man kan booke bord, og hvor der er ledige borde,” siger Jeppe Møller-Herskind, viceadministrerende direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026