Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det er ikke uden grund, at regeringen har valgt ikke at videreføre Det Økologiske Spisemærke på finansloven for 2024. Det har nemlig ikke haft stor nok effekt. 

Det mener minister for fødevarer, landbrug og fiskeri, Jacob Jensen (V).

”Det vurderes, at Det Økologiske Spisemærke i dag samlet set har en begrænset effekt på afsætningen af økologiske varer i hoteller, restauranter og cafeer, som udgør over halvdelen af omsætningen i foodservice sektoren,” lyder det i et skriftligt svar fra ministeren. 

Flere parter har tilsluttet sig koret, hvor HORESTA peger på, at det bliver svært at anprise, hvor økologisk en restaurant er uden Det Økologiske Spisemærke. 

Her lyder det i ministerens svar, at spisesteder fortsat kan vise deres økologiske engagement ved at fremhæve deres økologi-procent. 

Læs hele historien på Fødevarewatch.dk (kræver login)

Bellagroup ansætter ny salgsdirektør

Kampen om gæsterne er blevet hårdere i hovedstaden i skuldersæsonen. Derfor styrker Bellagroup nu sit salgsteam med en ny direktør, som skal bidrage med analytisk tæft.

Log ind