Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Debatten om udeservering har kørt længe mellem borgere, politikere og ikke mindst restaurationsbranchen i forhold til at understøtte udelivet i København, begrænse støjniveauet og sikre erhvervets indtjening. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Omdrejningspunktet har været et særdeles omdiskuteret forslag i Københavns Kommunes Teknik- og Miljøudvalg om at begrænse udeserveringen i byen til lukning klokken 22:00 i stedet for ved midnat.
Forleden vendte overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) og Socialdemokratiet på en tallerken i sidste time, selvom de i første omgang var med til at stille forslaget. Dermed forsvandt den sidste opbakning til ændringen, som altså blev stemt ned mandag. Og denne udgang møder tilfredshed hos brancheorganisationen HORESTA, der ikke mindst sender en tak til de mange protester.
”Vi har kæmpet en hård kamp imod dette forslag, og derfor glæder det os selvfølgelig meget, at der ikke længere er opbakning til det. Først og fremmest en stor tak til de partier, som på ægte demokratisk vis lyttede til vores og andres argumenter. Men også tak til de 1499 borgere, der ”råbte op” i den offentlige høring,” udtaler kommerciel direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026