Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Regeringens nye Strategi for Økologi forpasser på centrale områder muligheden for at understøtte en positiv udvikling i sektoren.

Det skriver 13 organisationer i en fælles pressemeddelelse, som samtidig kritiserer, at regeringen har valgt ikke at videreføre det 15 år gamle økologiske spisemærke på finansloven for 2024. 

Blandt de 13 organisationer er Landbrug & Fødevarer, HORESTA, Økologisk Landsforening, Dansk Erhverv og Dansk Industri.

Tine Skriver, fødevarechef i HORESTA, kalder spisemærket for centralt i omstillingen til at spise mere grønt og økologisk.

”Mange virksomheder har allerede investeret i omlægningen, og andre lande gør Danmark kunsten efter. Derfor er det uforståeligt og virker uigennemtænkt, at regeringen nu nedlægger Det Økologiske Spisemærke og dermed spænder ben for mere økologi i udespisebranchen.”

Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)

Bellagroup ansætter ny salgsdirektør

Kampen om gæsterne er blevet hårdere i hovedstaden i skuldersæsonen. Derfor styrker Bellagroup nu sit salgsteam med en ny direktør, som skal bidrage med analytisk tæft.

Log ind