Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske og udenlandske turister valfartede til de danske byer sidste år. Med et overnatningstal på hele 63,8 mio. overnatninger i Danmark, satte 2022 nemlig ny rekord. Men på trods af de flotte tal, kræver det store investeringer i markedsføring og udvikling af dansk turisme, hvis turismen skal fortætte med at skabe velfærd og beskæftigelse, mener VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.
VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen, påpeger over for Turistmonitor.dk, at de gode resultater i 2022 bl.a. skyldes målrettede investeringer i både udviklingsprojekter og i en ekstraordinær markedsføringsindsats. Han nævner også, at det fortsat er vigtigt at øge kendskabet til Danmark og skabe sammenhæng i den internationale markedsføring.
Læs hele historien på turistmonitor.dk - kræver login.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kontant erfaring fra Nordjylland: Priser skal ned, hvis nordmænd skal tilbage
25-09-2023
-
Nye tal: Rekordmange medarbejdere på de danske hoteller og restauranter
25-09-2023
-
Salgschef fra Arp-Hansen skifter til konkurrent
25-09-2023
-
Løkke uenig med S-minister: Arbejdskraft fra udlandet er uden tvivl en del af løsningen
25-09-2023
-
Hoteloperatør klar med plan for hotel nummer otte
25-09-2023
-
Forvaltning afviser forslag fra byrådsmedlem om turistskat i København
25-09-2023