Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske og udenlandske turister valfartede til de danske byer sidste år. Med et overnatningstal på hele 63,8 mio. overnatninger i Danmark, satte 2022 nemlig ny rekord. Men på trods af de flotte tal, kræver det store investeringer i markedsføring og udvikling af dansk turisme, hvis turismen skal fortætte med at skabe velfærd og beskæftigelse, mener VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.
VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen, påpeger over for Turistmonitor.dk, at de gode resultater i 2022 bl.a. skyldes målrettede investeringer i både udviklingsprojekter og i en ekstraordinær markedsføringsindsats. Han nævner også, at det fortsat er vigtigt at øge kendskabet til Danmark og skabe sammenhæng i den internationale markedsføring.
Læs hele historien på turistmonitor.dk - kræver login.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Restaurant Flammen åbner i Sverige
17-09-2024
-
Aarhus-hoteller frygter stop for vigtig turismebevilling
17-09-2024
-
Færre restauranter i Danmark men iværksætterlysten stiger igen
17-09-2024
-
Ny McDonald's i Rønnede åbner og skaber 70 arbejdspladser
17-09-2024
-
Påtale opgivet mod Tivoli Friheden efter dødsulykke
17-09-2024
-
Endnu et Montra-hotel træder ind i Small Danish Hotels
17-09-2024
-
Tivoli tror på højere omsætning trods dårligt sommervejr
17-09-2024
-
Strejketrussel for 120.000 ansatte i tyske restaurantkæder
17-09-2024