Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danmarks største hotelkæde, Scandic, implementerer madspildsværktøjet ioLiving på samtlige ad deres 30 hoteller. Det skriver Scandic i en pressemeddelelse.
Indsatsen er et led i hotelkædens mål om at reducere mængden af madspild med 25 pct. frem mod 2025 målt i forhold til 2019.
Den nye teknologi måler automatisk det samlede madspild for hvert hotel og holder det op mod antallet af gæster. Det gør det muligt at måle og indsamle data, som f.eks. CO2-aftryk på tværs af hotellerne.
Bekæmpelse af madspild er ikke nyt for Scandic. Fra 2017 til 2022 samarbejdede de med madspildsappen Too Good To Go og har ifølge hotelkæden reddet 100.000 måltider.
Scandic er efter sigende den første virksomhed i Danmark, der bruger ioLiving. Allerede til maj er Scandic klar med de første målinger og indsigter fra det nyinstallerede værktøj.
Læs hele historien på turistmonitor – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Four Seasons åbner hotel på mondæn adresse i København
02-06-2026
-
Danmark slår rekord: 55 Michelin-stjerner
02-06-2026
-
Konflikten i Mellemøsten rammer hotellerne
02-06-2026
-
Tidligere Bellagroup-direktør får nyt topjob
02-06-2026
-
HORESTA: Logo på emballage kan udløse producentansvar
02-06-2026
-
Nyt studie: Ikoniske attraktioner skuffer turister
02-06-2026
-
Jørgensens Hotel bliver del af nordisk kæde
02-06-2026
-
Internationalt: Firenze udvider forbud mod korttidsudlejning
02-06-2026