Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sommeren på Nyborg Strand bliver noget ganske særligt i år, når to hold á ca. 35 børnefamilier i løbet af sommerferiens første to uger indtager hotellet. De er nemlig inviteret på 4 dages ferie, der byder på fuld forkælelse og sjove aktiviteter, skriver hotel- og konferencevirksomheden i en pressemeddelelse.
Det var en udsendelse i radioen sidste sommer, der fik ideen til projektet til at spire hos Jan G. Larsen, direktør for Nyborg Strand. Udsendelsen havde fokus på, hvor rekordmange familier, der havde fået afslag på feriehjælp og derfor ikke havde mulighed for at komme på sommerferie.
Nu har Nyborg Strand indgået et samarbejde med Kirkens Korshær, som beskæftiger sig med socialt arbejde blandt de mest udsatte i landet.
Kirkens Korshær står for at finde familierne blandt de mange, som de er i kontakt med gennem deres lokale indsatser. De vil samtidig spille en vigtig rolle under afviklingen af de to ophold, hvor flere af deres medarbejdere vil deltage og støtte familierne og skabe tryghed i de nye, uvante rammer på Nyborg Strand.
Projektet kører som et pilotprojekt i år, men ambitionen er at Nyborg Strand indgår en 5-årig aftale med Kirkens Korshær, så endnu flere familier kan komme på ferie.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024