Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den såkaldte review-score, altså karakteren, har stor betydning for overnatningssteder, der udbyder deres værelser på bookingportalen Booking.com. Review-scoren fastsættes ud fra gæsters anmeldelser og nu viser en ny rapport, hvad hoteller kan gøre for at forbedre scoren. Det skriver turisme24.dk.

Ifølge Shiji Group, der står bag rapporten, kigger hele 95 pct. af de rejsende på hotellers anbefalinger og 85 pct. stoler lige så meget på disse anmeldelser, som hvis de havde fået en anbefaling af venner eller familie.

Charlotte Munro, der er global marketingschef for Booking.com, fremhæver bl.a. disse råd, hvis man gerne vil hæve ens review-score:

Svar på anmeldelser: Hvis der f.eks. har været klager over støjgener i forbindelse med et byggeri, er det vigtigt at synliggøre, at byggeprojektet er færdigt og ikke længere er til gene.

Upload retvisende billeder: Det resulterer ofte i bedre anmeldelser, når gæsterne oplever, at der er en sammenhæng mellem billeder og virkeligheden.

Læs hele historien og resten af rådene på turisme24.dk – kræver login

København går videre med turismeafgift

Det vakte kritik fra turistbranchen, da et flertal af politikerne i Københavns Kommune sidste år stemte for, at man vil have en turismeafgift. På en afstemning torsdag stadfæstede politikerne, at man vil indføre afgiften.

Det tager turismen med fra Frigast-balladen

Turismen sejrede, da regeringen endelig meldte ud om Frigast-anbefalingerne og sanering af erhvervsstøtten. Men det langstrakte forløb har også givet vigtig læring til turismen, lyder det fra erhvervet selv.

Log ind