Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

McDonald’s i USA slår analytikernes forventninger til kvartalsregnskabet for første kvartal 2023 og melder om høj efterspørgsel på burgere og pommes frites. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Burgerkædens samlede salg steg hele 12,6 pct. i første kvartal, hvor analytikere kun havde regnet med en stigning på 8,19 pct. Omsætningen steg 4,1 pct. til 5,90 mia. dollar. Her lød analytikerprognosen på 5,57 mia. dollar.

Salgsvæksten i USA er bl.a. drevet af strategiske prisstigninger og vækst i antallet af gæster. Fastfoodgigantens adm. direktør, Chris Kempczinski, fremhæver kundernes stærke efterspørgsel efter McDonald’s trods et udfordrende forretningsmiljø.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk

Restaurantbesøg er stagneret på højt niveau

Danskerne foretog i alt 454 mio. besøg på restauranter, caféer, fastfoodrestauranter og andre udespisesteder i 2023. Selvom tallet er højt, er der tale om en lille nedgang fra året før. Særligt kaffe to go og kaffebarer har mærket tilbagegang.

Log ind