Mange vil formentlig ikke umiddelbart tænke på klima- og miljøbelastning, når de tager en tur i forlystelsespark eller på museum. Det vil HORESTA dog lave om på, skriver Jyllands-Posten. HORESTA har lanceret et nyt miljømærke, Green Attraction, henvendt til attraktioner i turismeerhvervet, såsom museer og forlystelser.

Ifølge miljøchef hos HORESTA Mikal Holt Jensen har mærket to formål. Det handler om at guide gæsterne til at finde frem til de steder, der gør en bæredygtig indsats, og så handler det også om at hjælpe attraktionerne med den grønne omstilling

”Vi hører jo blandt andre fra medarbejderne på Kunsten i Aalborg, at de ønsker at gøre en ekstra indsats. Og det har de bestemt også gjort, men nogle gange kan det være lidt svært at vide, hvad man præcist kan gøre. Der hjælper mærket med at give nogle helt konkrete kriterier, som man kan arbejde med,” siger Mikal Holt Jensen.

Læs hele historien her.

Restaurationsbranchen ser ind i svær start på 2023

Halvdelen af Horestas medlemmer forventer et kommende år, der bliver sværere end det forgangne. ”Det kan stadig blive fugl eller fisk,” lyder det fra brancheorgansationens direktørtrio, der dog ser en branche, der er blevet mere robust.

Knuthenborg Safaripark åbner sin største satsning nogensinde

Evolutionsmuseet, der åbner til foråret, er Knuthenborg Safariparks største satsning nogensinde. Museet udstiller unikke og ægte fossiler fra dinosaurer og andre fortidsdyr, der samlet udgør en værdi på et trecifret millionbeløb. Fossilerne har aldrig været i Danmark før, og iblandt dem er et eksemplar af den uhyre sjældne Archaeopteryx. Den kaldes verdens vigtigste fossil, fordi den beviser Darwins evolutionsteori.

Log ind