Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange vil formentlig ikke umiddelbart tænke på klima- og miljøbelastning, når de tager en tur i forlystelsespark eller på museum. Det vil HORESTA dog lave om på, skriver Jyllands-Posten. HORESTA har lanceret et nyt miljømærke, Green Attraction, henvendt til attraktioner i turismeerhvervet, såsom museer og forlystelser.
Ifølge miljøchef hos HORESTA Mikal Holt Jensen har mærket to formål. Det handler om at guide gæsterne til at finde frem til de steder, der gør en bæredygtig indsats, og så handler det også om at hjælpe attraktionerne med den grønne omstilling
”Vi hører jo blandt andre fra medarbejderne på Kunsten i Aalborg, at de ønsker at gøre en ekstra indsats. Og det har de bestemt også gjort, men nogle gange kan det være lidt svært at vide, hvad man præcist kan gøre. Der hjælper mærket med at give nogle helt konkrete kriterier, som man kan arbejde med,” siger Mikal Holt Jensen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024