Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Koncernen Intercontinental Hotels Group (IHG), der omfatter Holiday Inn og 17 andre varemærker, er blevet ofre for et cyberangreb, der betød, at kunderne i en periode ikke kunne hverken booke værelser eller foretage check-in via internettet, skriver Standby.dk.
Det var en vietnamesisk hackergruppe, som blot identificerer sig som TeaPea, der stod bag angrebet på hotelkoncernen, som i første omgang ikke ville indrømme, at uvedkommende havde tiltvunget sig adgang til virksomhedens IT-systemer.
Angrebet resulterede i, at TeaPea fik adgang til interne emails, skrevne samtaler fra videotjenesten Microsoft Teams samt data fra et antal af virksomhedens servere. Det skriver BBC, der har været i kontakt med den vietnamesiske gruppe. Hackerne fortæller, at de oprindeligt søgte at foretage et såkaldt ransomware-angreb.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025