Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
MeetDenmark – det nationale udviklingsselskab for dansk erhvervs- og mødeturisme –præsenterer nu en bæredygtighedsplan som skal bidrage til, at dansk erhvervs- og mødeturisme bliver førende, når det kommer til at afvikle bæredygtige møder, messer og kongresser, skriver Standby.dk.
I en pressemeddelelse skriver MeetDenmark, at klima- og miljøudfordringerne er mere aktuelle end nogensinde. Fremtiden kalder på nytænkning og udvikling, ikke mindst for aktører inden for erhvervs- og mødeturismen. Erhvervs- og mødeturismen udgør en væsentlig del af dansk turisme. Efter coronakrisen har erhvervsturismen fået øjnene op for, hvordan branchen kan gentænke sig selv, hedder det.
Pia Lange Christensen, bestyrelsesformand for MeetDenmark og til daglig direktør for destinationsselskabet VisitAarhus, siger i pressemeddelelsen:
”Vi står som branche ved en skillevej efter pandemien, og det er vigtigt, at vi ikke bare vender tilbage til ”business as usual”. Vi håber med planen at sætte yderligere turbo på bæredygtig udvikling af dansk erhvervs- og mødeturismen og mobilisere branchen om en fælles retning – både når det gælder den grønne omstilling og den bredere samfundsværdi af større møder, messer- og kongresser.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026