Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Langs motorvejen ved afkørslen til Horsens Syd er der ved at blive opført et område, som selskabet bag projektet kalder en lille by. Navnet bliver Recharge City, og tanken er, at det skal være et opholdssted for lastbilchauffører, turister og andre, der er på farten, skriver Standby.dk.

Det er planen på nuværende tidspunkt, at der skal bygges tre restauranter, en servicestation, tankanlæg, værksteds- og vaskeområder henvendt til den tunge trafik, toilet- og badeforhold for såvel langturschauffører som almene bilister, udendørsområder samt et hotel.

”Vi ønsker at skabe fremtidens version af et opholdssted på farten – for både det omkringliggende lokalsamfund og for mennesker, der kommer forbi og har brug for en pause med godt indhold. Vi vil gerne gøre op med ringe motorvejsmad, dårlige parkeringsforhold og det støvede billede af en rasteplads,” siger projektdirektør Charlotte Ørnsvig fra Recharge City.

Læs hele historien her.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind