Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når krisen kradser, må alle midler tages i brug - også de noget mere utraditionelle. Og med udsigt til en fordobling af hotellets kommende el-regning, var det netop også, hvad de gjorde på Hotel Koldingfjord, skriver JV.dk.
I slutningen af august sendte administrerende direktør Peder J. Madsen således en mail ud med en konkurrence til hotellets samtlige 126 medarbejdere med ordlyden: "El-priserne er på himmelflugt, og det rammer os alle hårdt på økonomien, så vi har brug for alle gode idéer til, hvordan vi på Hotel Koldingfjord kan få strømforbruget ned – uden at forringe kvalitetsoplevelsen".
Konkurrencen gik ud på, at medarbejderne skulle komme med deres bedste spareråd til, hvordan hotellet kunne reducere sin el-regning. Til gengæld ville medarbejderen med det bedste råd blive belønnet med at få betalt husstandens el-regning for september.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Farvel til Jensens Bøfhus: Alle restauranter overtages af Bone's
08-11-2025
-
Bone’s vokser til 39 restauranter efter opkøb af Jensens Bøfhus
08-11-2025
-
Regeringen i nyt initiativ: Vil tvinge Airbnb til at dele data med myndigheder
08-11-2025
-
CNN fremhæver Tivoli som global julefavorit
08-11-2025
-
HORESTA debatindlæg: Turismepulje skal skabe resultater – ikke skrivebordsprojekter
08-11-2025
-
København vil indføre boligpatrulje mod ulovlig korttidsudlejning
08-11-2025
-
Nyborg Strand vil løfte næste generation med nyt elevinitiativ
08-11-2025
-
Norrlyst koncernen vil digitalisere branchen med prisdifferentiering og AI
08-11-2025