To barer og en festarrangør får nu kritik af Alkoholreklamenævnet for at have markedsført alkohol til unge. Det skriver nævnet i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.

Heraf fremgår det blandt andet, at barerne i sin markedsføring har brugt billeder af unge på under 25 år, ligesom festarrangøren har markedsført konkurrencer og arrangementer ved at opfordre unge helt ned til 15 år til at indtage alkohol. Og dermed har de ifølge Alkoholreklamenævnet overtrådt retningslinjerne for markedsføring af alkohol.

”Det er meget kritisabelt, at der markedsføres alkohol målrettet børn og unge. Samtidig er det uforsvarligt at fremstille det som en positiv bedrift at drikke en masse fadøl på samme dag”, siger formanden for Alkoholreklamenævnet, Marlene Winther Plas, i meddelelsen.

Læs mere her.

Ny app vil beskytte borgerne og skabe tryghed i nattelivet

Det skal være trygt at færdes på gaderne. Uanset køn, alder og tidspunkt på døgnet. Alligevel er der alt for mange – særligt kvinder – der føler sig utrygge, når de er ude om aftenen eller natten. En helt ny app vil hjælpe med at nedbringe antal overgreb og skabe tryghed i nattelivet, skriver MigOgKbh.dk.

Dansk hotelkæde er klar med ny vækststrategi

Med lige nu 67 medlemmer fordelt mellem kroer, hoteller, slotte og badehoteller i Danmark, er Small Danish Hotels største hotelkæde i Danmark. Torsdag oplyste Small Danish Hotels og Best Western, at de indgår samarbejde på det danske marked om salgskanaler og markedsføring, hvilket forventes at give dem ”mere muskelstyrke på markederne og tiltrække nye målgrupper.” Men det slutter ikke her, siger Finn Kræfting, administrerende direktør for Small Danish Hotels til Standby.dk.

Log ind