Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
To barer og en festarrangør får nu kritik af Alkoholreklamenævnet for at have markedsført alkohol til unge. Det skriver nævnet i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.
Heraf fremgår det blandt andet, at barerne i sin markedsføring har brugt billeder af unge på under 25 år, ligesom festarrangøren har markedsført konkurrencer og arrangementer ved at opfordre unge helt ned til 15 år til at indtage alkohol. Og dermed har de ifølge Alkoholreklamenævnet overtrådt retningslinjerne for markedsføring af alkohol.
”Det er meget kritisabelt, at der markedsføres alkohol målrettet børn og unge. Samtidig er det uforsvarligt at fremstille det som en positiv bedrift at drikke en masse fadøl på samme dag”, siger formanden for Alkoholreklamenævnet, Marlene Winther Plas, i meddelelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024