Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
To barer og en festarrangør får nu kritik af Alkoholreklamenævnet for at have markedsført alkohol til unge. Det skriver nævnet i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.
Heraf fremgår det blandt andet, at barerne i sin markedsføring har brugt billeder af unge på under 25 år, ligesom festarrangøren har markedsført konkurrencer og arrangementer ved at opfordre unge helt ned til 15 år til at indtage alkohol. Og dermed har de ifølge Alkoholreklamenævnet overtrådt retningslinjerne for markedsføring af alkohol.
”Det er meget kritisabelt, at der markedsføres alkohol målrettet børn og unge. Samtidig er det uforsvarligt at fremstille det som en positiv bedrift at drikke en masse fadøl på samme dag”, siger formanden for Alkoholreklamenævnet, Marlene Winther Plas, i meddelelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA lancerer ny kampagne forud for julefrokostsæsonen
27-11-2023
-
Snart tvinges Airbnb til at dele data med myndighederne
27-11-2023
-
Et hit blandt unge: Stod i kø i regnen da McDonald's i Farum slog dørene op
27-11-2023
-
Destination Vesterhavet lander ny direktør fra attraktionsbranchen
27-11-2023
-
Præsident for luksusbrand deler tendenser og udfordringer
27-11-2023
-
Kommune vil have strategi for autocampere
27-11-2023