Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det er en af verdens største hotelkæder, som nu hopper under dynen med Small Danish Hotels. BWH Hotel Group, som tæller mere end 4700 hoteller fordelt i 100 lande, er repræsenteret med 17 hoteller i Danmark og over 150 hoteller alene i Sverige og Norge.

Alle hoteller er privatejede, som de er i Small Danish Hotels, der består af 67 kroer, hoteller, slotte og badehoteller i Danmark. Bestyrelsesformanden i Small Danish Hotels, Finn Steffensen, ser partnerskabet med den verdensomspændende hotelkæde, som den helt oplagte vej til at stå stærkere i en branche under pres.

”Den strategiske alliance mellem Small Danish Hotels og BWH Hotel Group har været undervejs et stykke tid, men det er måske det vigtigste tidspunkt nogensinde at stå sammen. Branchen er klemt rent økonomisk af krise på krise, og der er hård konkurrence om gæsterne. Igennem samarbejdet styrker vi vores unikke markedspositioner og optimerer kædernes finansielle fundament”, siger Finn Steffensen.

Kæderne vil fremover samarbejde om blandt andet salgskanaler og markedsføring, og det giver dem en helt ny rækkevidde på markederne.

”Vi er enormt glade for at starte et samarbejde med Small Danish Hotels. Gennem partnerskabet kan vi tilbyde gæsterne det absolut største udbud af hoteller i Danmark. At begge kæder består af privatejede hoteller med unik karakter, gør det til et perfekt match. Vi ser frem til at styrke vores position på det danske marked og samtidig kunne tilbyde vores gæster et væsentligt større udvalg af hoteller i fremtiden”, siger Johan Michelson, som er CEO for BWH Hotel Group i Skandinavien.

Med Small Danish Hotels’ værelser i puljen, øger BWH Hotel Group sin kapacitet og kommer til at dække hele Danmark. Samtidig bliver Small Danish Hotels synlig på alle BWH Hotel Group’s globale hjemmesider, og det giver en helt ny mulighed for at tiltrække flere internationale gæster til de danske kroer og hoteller.

”Alliancen kommer til at booste væksten i begge hotelkæder og give adgang til nye målgrupper. Best Western er et stærkt corporate brand blandt forretningsrejsende med store businesshoteller, og Small Danish Hotels har et solidt fodfæste i leisure-markedet med flere nicheprodukter. Sammen kan vi gøre kagen større og tilbyde vores gæster langt flere fordele, uden at vi er i konkurrence. Forretningsmodellen er kendt fra flyselskaber, og vi forventer, at den vil tage vores hotelkæder til nye højder”, siger Finn Kræfting, som er administrerende direktør i Small Danish Hotels.

Via kædernes loyalitetsprogrammer, Best Western Rewards og Small Danish Hotels’ Benefits, kan gæsterne optjene og bruge point på kædernes hoteller, og Small Danish Hotels’ gavekort kan bruges på Best Western hoteller. Bag kulisserne vil kæderne optimere økonomisk ved blandt andet at etablere fælles indkøbsaftaler samt dele administrative og kreative ressourcer i Danmark.

Den ny alliance træder i kraft den 1. januar 2023, og kæderne forventer at være klar med en fælles IT-løsning og markedsføring af de danske hoteller tidligst sommeren 2023.

Log ind