Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ild.pizza har tabt kampen mod kontant betaling. En kunde klagede til Forbrugerombudsmanden og fik medhold i, at den jyske pizzakæde ikke må afvise betaling i sedler og mønter. I kundens klage til Forbrugerombudsmanden, kan man læse, at han først prøvede at gå i dialog med Ild.pizza, skriver ErhvervPlus.dk.
Da Ild.pizza åbnede i 2018 var det tænkt som et sted, hvor man betalte online og derefter hentede sin pizza selv.
”Vi får næsten alle ordrer online, så der er nærmest ingen kunder, der kommer ind og vil betale kontant. Så det er helt skørt at tvinge os til at have en kasse og tage imod kontanter,” siger Anders Grønborg, der ejer lld.pizza. Anders Grønborg har rettet ind efter Forbrugerombudsmandens afgørelse. Men det er ikke med hans gode vilje, for kontanter er dyre at håndtere.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Booking.com udbetaler penge til hotelejere
29-09-2023
-
HORESTA truer nu Booking.com: Betal de danske hoteller inden for to dage, eller vi lægger sag an
29-09-2023
-
Nu ruller millionerne fra bookingkæmpe endelig
29-09-2023
-
Investerer 30 millioner i ny forlystelse: Sommerland vil have endnu flere danske og udenlandske turister
29-09-2023
-
Milliardhandel aflyst: EU forbyder Booking.com at opkøbe platform
29-09-2023
-
Branchestatus: Coronagælden er betalt og konkursbølgen aflyst
29-09-2023