Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Ild.pizza har tabt kampen mod kontant betaling. En kunde klagede til Forbrugerombudsmanden og fik medhold i, at den jyske pizzakæde ikke må afvise betaling i sedler og mønter. I kundens klage til Forbrugerombudsmanden, kan man læse, at han først prøvede at gå i dialog med Ild.pizza, skriver ErhvervPlus.dk.

Da Ild.pizza åbnede i 2018 var det tænkt som et sted, hvor man betalte online og derefter hentede sin pizza selv.

”Vi får næsten alle ordrer online, så der er nærmest ingen kunder, der kommer ind og vil betale kontant. Så det er helt skørt at tvinge os til at have en kasse og tage imod kontanter,” siger Anders Grønborg, der ejer lld.pizza. Anders Grønborg har rettet ind efter Forbrugerombudsmandens afgørelse. Men det er ikke med hans gode vilje, for kontanter er dyre at håndtere.

Læs hele historien her.

Skal vi holde fast i kontanterne?

“Vi har mange medlemmer, som har uhensigtsmæssige omkostninger forbundet med kontanterne pga. svind og aflevering af kontanterne”, siger Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA

Log ind