Ild.pizza har tabt kampen mod kontant betaling. En kunde klagede til Forbrugerombudsmanden og fik medhold i, at den jyske pizzakæde ikke må afvise betaling i sedler og mønter. I kundens klage til Forbrugerombudsmanden, kan man læse, at han først prøvede at gå i dialog med Ild.pizza, skriver ErhvervPlus.dk.
Da Ild.pizza åbnede i 2018 var det tænkt som et sted, hvor man betalte online og derefter hentede sin pizza selv.
”Vi får næsten alle ordrer online, så der er nærmest ingen kunder, der kommer ind og vil betale kontant. Så det er helt skørt at tvinge os til at have en kasse og tage imod kontanter,” siger Anders Grønborg, der ejer lld.pizza. Anders Grønborg har rettet ind efter Forbrugerombudsmandens afgørelse. Men det er ikke med hans gode vilje, for kontanter er dyre at håndtere.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny krise truer: Direktør i HORESTA frygter hårdt 2023
07-02-2023
-
HORESTA: Hotel- og restaurationsbranchen mangler fortsat arbejdskraft
07-02-2023
-
Bæredygtighed vinder indpas i hotelbranchen
07-02-2023
-
Stor tilfredshed med restaurant: Flammen står skarpest i Herning
07-02-2023
-
Ny direktør til Alsik Hotel & Spa
07-02-2023
-
Rekordstort solcelleanlæg på taget af Bella Center
07-02-2023
-
Ibis Styles slår dørene op i København
07-02-2023
-
19-årig odenseaner vinder DM i Skills for kokkeelever
07-02-2023