Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Take-away leverendøren Noahs gør sig klar til et 2023, der står i udvidelsens tegn. For nu er det kun én butik i Danmark. To er åbne i Thailand, hvor der er endnu en på vej. Men inden der er gået to til tre år, vil der være et tocifret antal af franchisebutikker med Noahs logo lige ved siden af Menys supermarkeder, skriver FødevareWatch.dk.

Idéen bag Noahs er simpel, fortæller stifter Daniel Baven: Restaurantindustrien står over for en revolution, som vil få flere til at spise convenience. Men i stedet for en færdigret i køledisken, så skal maden være frisk.

”Uanset hvor du er i verden, er markedet for færdigretter og nemme løsninger stødt stigende. Det er convenience, der leder markedsandelene. Men lige nu er de eksisterende rammer i branchen ikke gearet til at imødekomme efterspørgslen, så der er store muligheder,” siger Daniel Baven.

Læs hele historien her.

HORESTA: Takeaway boomer i Danmark

Mange danskere benyttede sig af takeaway i coronaårene, og tendensen til at nyde professionelt tilberedt mad i hjemlige omgivelser har bidt sig fast. Siden 2019 er antallet af takeaway-bestillinger vokset med 78,6 procent.

Log ind