Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De seneste år er hotelkæder også gået ind på markedet for korttidsudlejning, som tidligere var domineret af virksomheder som Airbnb. Husejeren sørger for indkvarteringen, og hotellet eller dets partnere sørger for resten, såsom booking, anbefaling og booking af udflugter, løsning af problemer, rengøring under opholdet og efter udtjekning. Rejsende modtager også hotelfordele såsom loyalitetsprogrammer, adgang til resortets faciliteter, skriver Travelnews.dk.
For eksempel kan feriegæster, der booker gennem Onefinestay, udlejningsfirmaet, som Accor Hotels købte i 2016, optjene og indløse point med Accors Live Limitless-program.
“Forretningsrejsende såvel som fritidsrejsende værdsætter, hvad Airbnb mangler, og hvad hotelmærker gør bedst: tilgængelighed (indkvartering kan ikke afmeldes med kort varsel), professionel gæstfrihed, brandstandarder og fordele ved loyalitetsprogrammet,” siger Chekitan Dev, professor ved Cornell University’s Nolan School of Hotel Administration. Ithaca, NY til Washington Post
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025