Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I begyndelsen af april modtog indehaver af smørrebrødsrestauranten Bar Rye, Anette Kjersgaard, en besked i e-Boks. Hun skulle betale en regning for at bevise, at hun ikke havde snydt med coronahjælpen til selvstændige. Dengang kunne hun ikke forstå, hvorfor hun var én blandt tusinder, der skulle betale, når hun i forvejen havde svært ved at betale sin husleje, skriver Berlingske.

Hun råbte vagt i gevær, og erhvervsminister Simon Kollerup (S), sammen med et bredt flertal af Folketingets partier, lovede at kompensere hende for en stor del af regningen. Men nu er der havnet et brev mere i e-Boks fra Erhvervsstyrelsen. For hun skal betale endnu en regning på 10.000 for at bevise, at hun heller ikke har snydt med lønkompensationsordningen.

”Jeg både griner og græder. Jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor jeg blev udvalgt første gang, og at jeg nu skal udvælges igen, synes jeg er sindssygt urimeligt, men desværre ikke overraskende,” siger Annette Kjersgaard opgivende.

Læs hele historien her.

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Log ind