Personlige møder dominerer rejsebudgetterne, og internationale forretningsrejser fortsætter med at stige. Det viser en ny undersøgelse fra Global Business Travel Association (GBTA), ifølge TravelNews.dk.

Kunde- og salgsmøder udgør 31 procent af 2022-rejsebudgetterne, konferencer og messer tildeles 21 procent, og interne møder fylder 17 procent, som det fremgår af undersøgelsen. Udgifter til konferencer i 2022, som en andel af det samlede forretningsrejseforbrug, forventes at overstige 2019-niveauet med fire procentpoint.

“Efterhånden som Covid-19 bliver mere overskuelig i mange regioner, er virksomheder og medarbejdere ved at komme tilbage til at rejse i forretninger, drevet af behovet for at komme tilbage til forretningen,” udtaler GBTA CEO Suzanne Neufang.

Læs hele historien her.

HORESTA om erhvervsturismen: ”Bekymringer er gjort til skamme”

Sammenlignet med 2020 og dermed det første coronaår er der atter fart i erhvervslivets store møder, konferencer og messer. Nye tal fra turistorganisationen Visit Denmark viser, at i 2021 gik den danske møde- og turismebranche frem med 34 pct. i forhold til året før. Der er dog fortsat et dyk på 38 pct. til 2019 og dermed før pandemien. Især ses et stort fald i de udenlandske forretningsovernatninger her i landet, skriver JP/Finans.dk.

Log ind