Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Personlige møder dominerer rejsebudgetterne, og internationale forretningsrejser fortsætter med at stige. Det viser en ny undersøgelse fra Global Business Travel Association (GBTA), ifølge TravelNews.dk.

Kunde- og salgsmøder udgør 31 procent af 2022-rejsebudgetterne, konferencer og messer tildeles 21 procent, og interne møder fylder 17 procent, som det fremgår af undersøgelsen. Udgifter til konferencer i 2022, som en andel af det samlede forretningsrejseforbrug, forventes at overstige 2019-niveauet med fire procentpoint.

“Efterhånden som Covid-19 bliver mere overskuelig i mange regioner, er virksomheder og medarbejdere ved at komme tilbage til at rejse i forretninger, drevet af behovet for at komme tilbage til forretningen,” udtaler GBTA CEO Suzanne Neufang.

Læs hele historien her.

Aalborg vinder stor konferenceaftale

Knap 70.000 konferencegæster ventes at lægge vejen forbi Aalborg de kommende fire år. En ny aftale sikrer byen en markant tilstrømning af erhvervsturister med store afledte effekter.

Log ind