Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Personlige møder dominerer rejsebudgetterne, og internationale forretningsrejser fortsætter med at stige. Det viser en ny undersøgelse fra Global Business Travel Association (GBTA), ifølge TravelNews.dk.
Kunde- og salgsmøder udgør 31 procent af 2022-rejsebudgetterne, konferencer og messer tildeles 21 procent, og interne møder fylder 17 procent, som det fremgår af undersøgelsen. Udgifter til konferencer i 2022, som en andel af det samlede forretningsrejseforbrug, forventes at overstige 2019-niveauet med fire procentpoint.
“Efterhånden som Covid-19 bliver mere overskuelig i mange regioner, er virksomheder og medarbejdere ved at komme tilbage til at rejse i forretninger, drevet af behovet for at komme tilbage til forretningen,” udtaler GBTA CEO Suzanne Neufang.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025