Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De sidste par års mangel på tyske og internationale turister trækker stadig spor i Destination Vesterhavet. Alene i Varde Kommune, som sammen med Ringkøbing-Skjern Kommune udgør Destination Vesterhavet, faldt antallet af tyske gæster med omkring 25 procent i både 2020 og 2021 set i forhold til 2019.
Men nu skal de tyske gæster hentes tilbage, og det skal ske via en øget indsats omkring bæredygtighed, digital gæsteservice, datagrundlag og international markedsføring. Derfor får Destination Vesterhavet nu tilført godt 8,2 millioner kroner fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse til et treårigt projekt.
”Tyskerne har i mange år haft et grønt ben foran, og de efterspørger i stigende grad grønne og bæredygtige turismeoplevelser. Vi skal derfor udvikle nye outdoor-aktiviteter, grønne fødevareoplevelser og bæredygtige overnatningsmuligheder. Samtidig skal vi vide mere om vores gæster, så vi kan skræddersy oplevelsespaletten og destinationsudbuddet på baggrund af solide data og ikke ud fra mavefornemmelser”, siger Peer Heldgaard Kristensen, som er direktør i Destination Vesterhavet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026