Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Instagram »forandrer det at rejse«, som et verdenskendt magasin har skrevet, og herhjemme bruger VisitDenmark også »meget krudt« på mediet, skriver Berlingske. National Geographic-rejsefotografen Chris Burkard, der i dag har næsten fire millioner følgere på det sociale medie, fortæller:
”Jeg har mødt mennesker, der har rejst til steder på grund af mine fotografier. Det skete ikke for ti år siden.”
VisitDenmark begik i 2019 en rapport om turisters brug af sociale medier og konkluderede dengang, at andelen af udenlandske turister, der brugte sociale medier som inspiration før ferien i Danmark, var mere end fordoblet fra ni til 19 procent på tre år. For danske turister var der tale om en endnu højere stigning fra fire til 18 procent.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA måber over ministers nej
22-09-2023
-
Anonym køber redder konkursramt toprestaurant
22-09-2023
-
Slot skal være et gastronomisk samlingssted
22-09-2023
-
500 internationale nøgleaktører samlet i København: Vi griber muligheden for at sælge hovedstaden som møde- og kongresby
22-09-2023
-
Nye værktøjer skal fremme bæredygtigt byggeri i kyst- og naturturismen
22-09-2023
-
Danske hotelmøbler skal gøre gavn i Ukraine
22-09-2023
-
Park Lane Copenhagen ansætter stærk hotelprofil som adm. direktør
22-09-2023