Instagram »forandrer det at rejse«, som et verdenskendt magasin har skrevet, og herhjemme bruger VisitDenmark også »meget krudt« på mediet, skriver Berlingske. National Geographic-rejsefotografen Chris Burkard, der i dag har næsten fire millioner følgere på det sociale medie, fortæller:

”Jeg har mødt mennesker, der har rejst til steder på grund af mine fotografier. Det skete ikke for ti år siden.”

VisitDenmark begik i 2019 en rapport om turisters brug af sociale medier og konkluderede dengang, at andelen af udenlandske turister, der brugte sociale medier som inspiration før ferien i Danmark, var mere end fordoblet fra ni til 19 procent på tre år. For danske turister var der tale om en endnu højere stigning fra fire til 18 procent.

Læs hele historien her.

VisitDenmark-formand: ”Danmark som Nordeuropas mest miljøvenlige rejsemål”

Regeringens nye turismestrategi har store ambitioner omkring den grønne omstilling. Turisterne skal opfatte Danmark som det mest miljøvenlige rejsemål i Nordeuropa i 2030, og 70% af alle overnatningssteder skal være bæredygtighedscertificerede. Sådan indleder Visitdenmarks formand, Niels Jørgen Jensen, et indlæg på Turisme.nu.

Fem attraktioner opnår som de første det nye miljømærke Green Attraction

Dansk turisme har fået et grønt mærke for attraktioner, som kan hjælpe dem og gæsterne med den grønne omstilling. Ved dagens lanceringen blev Tivoli og Experimentarium i København, Moesgaard Museum og Køn Gender Museum ved Aarhus og Kunsten i Aalborg som de første fem attraktioner tildelt Green Attraction.

Log ind