Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Instagram »forandrer det at rejse«, som et verdenskendt magasin har skrevet, og herhjemme bruger VisitDenmark også »meget krudt« på mediet, skriver Berlingske. National Geographic-rejsefotografen Chris Burkard, der i dag har næsten fire millioner følgere på det sociale medie, fortæller:
”Jeg har mødt mennesker, der har rejst til steder på grund af mine fotografier. Det skete ikke for ti år siden.”
VisitDenmark begik i 2019 en rapport om turisters brug af sociale medier og konkluderede dengang, at andelen af udenlandske turister, der brugte sociale medier som inspiration før ferien i Danmark, var mere end fordoblet fra ni til 19 procent på tre år. For danske turister var der tale om en endnu højere stigning fra fire til 18 procent.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025