Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

HORESTA vil med publikationen ""Greets the Green Hotel" gøre status for danske hotellers grønne indsats med særligt fokus på miljømærkninger. Udgivelsen viser, at der de sidste 15 år er kommet fem gange så mange Green Key-hoteller i Danmark - fra 33 til 160 hoteller i 2022.

Antallet af Green Key hoteller oplevede en markant stigning op til klimatopmødet COP15 i København tilbage i 2009, hvor hotelkæder som Arp-Hansen og Comwell Hotels var med til at starte en positiv bølge for Green Key. Her blev antallet af Green Key hoteller næsten fordoblet.

Miljøkonsulent i HORESTA, Sara Azoulay Pedersen, som hjælper hoteller på vej mod Green Key, udtaler:

”Vi er blevet væltet helt bagover af interessen for Green Key. Turistbranchens mange års indsats kulminerer nu, hvor et rekordstort antal hoteller mærker sig med Green Key.”

Læs hele publikationen: "Greets the Green Hotels" her.

Læs hele historien her.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

DR Koncerthuset opnår Green Key-certificering

DRs Koncerthus på Amager har opnået den internationalt anerkendte Green Key-certificering efter en omfattende vurdering af husets bæredygtighedsindsats. Certificeringen omfatter både drift, publikumsservice, produktioner og konferencer.

Log ind