Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der bliver stillet flere poser med vegetariske retter foran danskernes hoveddør, når de bestiller takeaway, viser nye tal fra Just Eat for 2021, skriver FødevareWatch.dk.
Det er især i hovedstadsområdet, at de grønne retter bliver leveret. Ifølge takeaway-leverandøren er de veganske retter steget i popularitet med 50 pct., men udgør kun 2 pct. af alle bestillinger. For de vegetariske retter er tallene noget højere, hvor populariteten er vokset med 10 pct., men udgør 5 pct. af Just Eats salg i Hovedstaden og næsten 3 pct. på landsplan.
”Det er ret store tal, hvis man husker på, at vi har omkring en million danske brugere. Hvis jeg runder op, nærmer vi os et niveau, hvor vegansk og vegetarisk samlet nærmer sig hele 10 pct. af alle ordre,” udtaler Carsten Boldt, der er Just Eats danske direktør i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024