Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Lyspunkterne i toppen af Scandics 2021-regnskab kan ikke forhindre, at den svenske hotelkæde kommer ud med endnu et milliardunderskud. Jens Mathiesen, der er adm. direktør og koncernchef hos Scandic, fortæller, at ”den kraftige stigning i efterspørgslen, der begyndte i sommers, holdt sig oktober og november ud, skriver EjendomsWatch.dk.

Selvom årets sidste uger blev negativt påvirket af omikron-smitten, der også trak spor ind i 2022, ser den danske Scandic-topchef med fortrøstning på den nærmeste fremtid, hvor han i lyset af de hævede restriktioner satser på en ”hurtig genrejsning af hotelmarkedet.”

”Udviklingen sidste sommer viste tydeligt, at den underliggende efterspørgsel er stærk, og når markedet vender, går det stærkt,” skriver Jens Mathiesen.

Læs hele historien her.

Verdenspremiere på ny AI-turistservice ved Vesterhavet

IDA er navnet på Danmarks første AI-genererede turistguide. Destination Vesterhavet lancerer nu den virtuelle turistmedarbejder, som 24/7 og på 92 sprog kan inspirere gæsterne og svare direkte på alle deres spørgsmål om oplevelser i turistområdet.

Arvinger sender endelig berømt hotel på markedet

Efter ejerens død sidste år oplyste arvingerne, at de ikke selv ønskede at drive Brøndums Hotel videre. Men de sidste detaljer skulle først på plads, før hotellet kunne sælges, og nu er salgsprospektet endelig landet.

Log ind