Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forbrugerombudsmanden har modtaget en række klager over, at en cafékæde har afvist at tage imod kontanter som betaling. Ifølge betalingsloven skal en virksomhed som udgangspunkt tage imod kontanter mellem kl. 06.00 og 22.00, medmindre der er tale om fjernsalg eller et ubemandet selvbetjeningsmiljø, skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.
Kunderne, der har klaget til Forbrugerombudsmanden, blev afvist ved kassen hos virksomheden, bl.a. med begrundelserne, at caféen ikke havde byttepenge, og at caféen ikke modtog kontanter p.g.a. risikoen for indbrud.
Virksomheden har oplyst, at de ikke tog imod kontanter i caféerne, bl.a. af hensyn til smittefaren i forbindelse med coronapandemien samt risikoen for indbrud. Kontantreglen tager allerede højde for risikoen for tyveri og indbrud ved at begrænse kontantpligten til dagtimerne.
Kæden har meddelt Forbrugerombudsmanden, at de fremover vil tage imod betaling med kontanter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Brøchner Hotels åbner nyt hotel opkaldt efter grundlæggeren
11-11-2025
-
Sunset Boulevard-direktør stopper efter 12 år
11-11-2025
-
HORESTA: Region Sjælland i front på hotelovernatninger i september
11-11-2025
-
Marriott og CodeNode indgår nyt konferencesamarbejde i København
11-11-2025
-
Bone’s vil udvide med nyt koncept på tidligere Jensens-lokationer
11-11-2025
-
Isbar med kunst og arktiske cocktails åbnet midt på Strøget
11-11-2025
-
Strammere regler for korttidsudlejning får opbakning fra ejendomsbranchen
11-11-2025