Manglende hænder har længe været overskriften i den danske turistbranche, men nu har en ny udfordring overhalet problemet med at finde den nødvendige arbejdskraft. Ifølge nye tal fra Danmarks Statistik vurderer turistbranchen samlet set, at faldende efterspørgsel hos forbrugerne er branchens største barriere for at udvikle og drive forretningen, skriver Turistmonitor.dk.

De nye tal fra Danmarks Statistik flugter med en nylig medlemsundersøgelse, som HORESTA står bag. Den viser, at hotel- og restaurationsbranchen oplever, at gæsterne har et fastere greb om pengepungen end tidligere.

”Forbrugerne har fået færre penge mellem hænderne, og det mærker branchen nu. Mange af hotellerne og restauranterne har ellers nydt godt af høj omsætning siden genåbningen i februar, som har været medvirkende til at betale forretningernes voksende regninger,” siger Jeppe Møller-Herskind, kommerciel direktør i HORESTA.

Læs hele historien her.

Ny krise truer: Direktør i HORESTA frygter hårdt 2023

Vi er trådt ind i 2023. Og den gamle tese om, at nye år byder på nye udfordringer, gør sig i den grad gældende i hotel- og restaurationsbranchen. Børsen har taget temperaturen på branchen og har talt med adm. direktør i HORESTA, Pia E. Voss.

Log ind