Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Camilla Kanstrup Grothe har drevet Hotelpension Aahøj siden januar 2016 og har efter eget ønske nu valgt at overdrage huset. Kamilla Vinter Hoffmann indtræder som ny ejer af Hotelpension Aahøj med virkning fra d. 1. januar 2023, og overtager således de fremtidige reservationer, skriver Sæbyavis.dk.

Kamilla Vinter ønsker at drive hotellet videre i samme stil som hidtil, dog har hun store planer for fremtiden. Kamilla Vinter har blandt andet ambitioner om at udvide hotellet med endnu et værelse, samt etablere to luksuriøse konferencelokaler til glæde for de mange erhvervsgæster fra nær og fjern.

”Sæby er en fantastisk hyggelig by med stort potentiale inden for overnatning og turisme generelt – også har jeg altid haft en forkærlighed for erhvervsturismen, hvilket jeg glæder mig til at afprøve i nye lokaler”, udtaler Kamilla Vinter, der selv er født og opvokset i Nordjylland.

Læs hele historien her.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind