Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kan jeres medarbejdere kommunikere, samarbejde, tage ansvar og skabe relationer? Så har de gode forudsætninger for en karriere i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Kommunikation, samarbejde, ansvar og evnen til at skabe relationer er nemlig de vigtigste soft skills på tværs af de tre erhverv. Det viser ny forskning fra erhvervsakademiet Cphbusiness.
”Medarbejdere, som kan interagere naturligt og samarbejde med andre mennesker, er attraktive. De klarer sig bedre og holder længere i jobbet. Forskningen viser tydeligt, at relationskompetencen er en af de allervigtigste”, siger lektor Henrik Vejlgaard fra Cphbusiness, som er projektleder på forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene begyndte 1. januar 2021 og blev udført af erhvervsakademiet Cphbusiness, som udbyder videregående uddannelser og forsker i tæt samarbejde med erhvervslivet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024