Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kan jeres medarbejdere kommunikere, samarbejde, tage ansvar og skabe relationer? Så har de gode forudsætninger for en karriere i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Kommunikation, samarbejde, ansvar og evnen til at skabe relationer er nemlig de vigtigste soft skills på tværs af de tre erhverv. Det viser ny forskning fra erhvervsakademiet Cphbusiness.
”Medarbejdere, som kan interagere naturligt og samarbejde med andre mennesker, er attraktive. De klarer sig bedre og holder længere i jobbet. Forskningen viser tydeligt, at relationskompetencen er en af de allervigtigste”, siger lektor Henrik Vejlgaard fra Cphbusiness, som er projektleder på forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene begyndte 1. januar 2021 og blev udført af erhvervsakademiet Cphbusiness, som udbyder videregående uddannelser og forsker i tæt samarbejde med erhvervslivet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
EU-parlamentariker undersøger lovbrud i Booking.com-sag
02-10-2023
-
Større kæder og færre nystartede i restaurantbranchen
02-10-2023
-
Højeste nyhed nogensinde i Djurs Sommerland
02-10-2023
-
Kommune vil i turismens top fem: vedtager masterplan
02-10-2023
-
Bornholm sætter kurs mod flere turister
02-10-2023