Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turisterne er væltet ud af hjemmet og ind på de danske feriesteder i et tempo, der ikke er set magen til tidligere. Antallet af overnatninger på hoteller, feriecentre, vandrerhjem, campingpladser og i lystbådehavne nåede i årets første seks måneder op på 15,5 mio., viser nye tal fra Danmarks Statistik.
Det er næsten en fordobling i forhold til 2021, og det er samtidig det højeste antal, der nogensinde er registreret hos Danmarks Statistik. Her strækker statistikken sig helt tilbage til 1992. Sammenligner mand med 2019, som var året inden coronavirussen skyllede ind over verden, ligger 2022-tallet 8 pct. over dette niveau.
”Det er særdeles positivt, at branchen er kommet tilbage så hurtigt oven på to års opslidende coronakrise. Vi har fået mange af de udenlandske turister tilbage, men det er først og fremmest danskernes opsparede lyst til at rejse rundt og opleve deres eget land, som forklarer de flotte tal,” lyder det i en kommentar fra Jannick Nytoft, der er adm. direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026