Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Ask for Nomi” er ord, der skal skabe tryghed i nattelivet.
Ordene er et kodeord, som skal fortælle stedets ansatte, at man er i fare.
En person, som befinder sig i en farlig situation, kan spørge efter Nomi, en fiktiv medarbejder, og personalet vil eskortere vedkommende sikkert væk derfra. Eventuelt kan den, der udgør en trussel, blive bedt om at forlade stedet, skriver Berlingske.
”Ask for Nomi” er ligesom den engelske version ”Ask for Angela” en trend, der blandt andet har overtaget det sociale medie TikTok. De skal skabe tryghed for folk, der bevæger sig ud i nattelivet.
Medlemschef i HORESTA, Nadeem Wasi, mener ikke, at »Ask for Nomi« vil have en gavnlig effekt, fordi alle vil få kendskab til det. Barerne har andre metoder, som Nadeem Wasi mener er mere effektive:
”Dørmændene og personalet er trænet i at kunne aflæse folks kropssprog og skabe rammerne om det trygge natteliv, så det er ikke engang nødvendigt, at du skal stå og forklare dig. De kan sagtens se, når en person er truende, eller når en gæst har brug for hjælp. Og vi kan kun opfordre til, at gæsterne kontakter personalet, hvis de oplever noget ubehageligt,” siger Nadeem Wasi til Berlingske.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Carlsberg sælger flere alkoholfrie øl til barer og restauranter
27-09-2023
-
Petter Stordalen lægger an til nyt brand i Danmark
27-09-2023
-
Vestkysten i fælles opråb: Vi fortjener at komme på finansloven ligesom København
27-09-2023
-
Legoland vil vokse: Vi arbejder på en udvidelse
27-09-2023
-
HORESTA-formand raser mod nye pladser til autocampere
27-09-2023
-
Slot har appetit på flere turister: Økologisk mad skal trække dem til
27-09-2023