Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Ask for Nomi” er ord, der skal skabe tryghed i nattelivet.
Ordene er et kodeord, som skal fortælle stedets ansatte, at man er i fare.
En person, som befinder sig i en farlig situation, kan spørge efter Nomi, en fiktiv medarbejder, og personalet vil eskortere vedkommende sikkert væk derfra. Eventuelt kan den, der udgør en trussel, blive bedt om at forlade stedet, skriver Berlingske.
”Ask for Nomi” er ligesom den engelske version ”Ask for Angela” en trend, der blandt andet har overtaget det sociale medie TikTok. De skal skabe tryghed for folk, der bevæger sig ud i nattelivet.
Medlemschef i HORESTA, Nadeem Wasi, mener ikke, at »Ask for Nomi« vil have en gavnlig effekt, fordi alle vil få kendskab til det. Barerne har andre metoder, som Nadeem Wasi mener er mere effektive:
”Dørmændene og personalet er trænet i at kunne aflæse folks kropssprog og skabe rammerne om det trygge natteliv, så det er ikke engang nødvendigt, at du skal stå og forklare dig. De kan sagtens se, når en person er truende, eller når en gæst har brug for hjælp. Og vi kan kun opfordre til, at gæsterne kontakter personalet, hvis de oplever noget ubehageligt,” siger Nadeem Wasi til Berlingske.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025