Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det bliver formentlig snart nemmere at klage til kommunen over larm fra nattelivet. Et flertal i Københavns Kultur- og Fritidsudvalg har nemlig vedtaget at gå videre med en ny, digital klageplatform til netop dette.

En »lettilgængelig, digital platform« skal gøre det muligt for nattelivets naboer at anmelde ud fra parametre som støj og affald, lyder forslaget ifølge Berlingske.

Der lægges også op til, at anmeldelserne skal være offentligt tilgængelige. Efterfølgende skal de kunne bruges som værktøj, når kommunen skal vælge, om der skal udstedes eller fornyes bevillinger til nattelivet.

”Det handler om, at beboerne skal have en meget direkte klagemulighed, hvor de ikke skal igennem alle mulige kommunale instanser – så myndighederne kan se, hvor der er problemer i byen. Det synes jeg kun er rimeligt,” siger Niels Peder Ravn fra Nye Borgerlige, som står bag forslaget.

Læs hele artiklen

HORESTA bakker op om begrænsning af delecykler: Vi skal passe på København

Når Københavns Borgerrepræsentation torsdag behandler forslag om at begrænse antallet af dele- og udlejningscykler, er der opbakning fra hotel-, restaurant- og turismeerhvervet. HORESTA mener, at cyklerne er blevet en så stor del af bybilledet, at de i stigende grad er til gene for københavnere og byens gæster.

Ny direktør på vej til Old Irish Pub

Stifterne Kristian Blak og Peder Blak træder ud af direktionen i Old Irish Pub. Advokat Anders Rubinstein overtager midlertidigt ledelsen, mens kæden søger en permanent administrerende direktør.

Log ind