Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det bliver formentlig snart nemmere at klage til kommunen over larm fra nattelivet. Et flertal i Københavns Kultur- og Fritidsudvalg har nemlig vedtaget at gå videre med en ny, digital klageplatform til netop dette.
En »lettilgængelig, digital platform« skal gøre det muligt for nattelivets naboer at anmelde ud fra parametre som støj og affald, lyder forslaget ifølge Berlingske.
Der lægges også op til, at anmeldelserne skal være offentligt tilgængelige. Efterfølgende skal de kunne bruges som værktøj, når kommunen skal vælge, om der skal udstedes eller fornyes bevillinger til nattelivet.
”Det handler om, at beboerne skal have en meget direkte klagemulighed, hvor de ikke skal igennem alle mulige kommunale instanser – så myndighederne kan se, hvor der er problemer i byen. Det synes jeg kun er rimeligt,” siger Niels Peder Ravn fra Nye Borgerlige, som står bag forslaget.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen varsler opgør med skyggehoteller
07-06-2026
-
Odense godkender stor hoteludvidelse
07-06-2026
-
Strawberry udvider med hotel i Horsens
07-06-2026
-
Mellemøstkonflikt skaber usikkerhed på hoteller
07-06-2026
-
Milling Hotels overtager hotel i Odense
07-06-2026
-
Signe Munk får ansvar for turismen
07-06-2026
-
Hotelprojekt stoppes – andet får grønt lys
07-06-2026
-
Fynsk hotel hædret i international guide
07-06-2026