Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det var et tumultarisk 2021 for Riccos Kaffe, der ejer og driver kæden Riccos Kaffebar i København. Det fremgår af selskabets nyligt offentliggjorte årsregnskab, skriver Fødevarewatch.
Selskabet oplevede et løft i bruttofortjenesten fra 8,7 mio. kr. året før til 9 mio. kr. Det var ikke nok til at sikre sorte tal på bundlinjen for kaffebaren, og årsresultatet landede på minus 554.011 kr. - dog en forbedring i forhold til bundlinjen for 2020, der endte på minus 1,3 mio. kr.
Direktør Ricco Sørensen henviser til, at corona stadig har haft væsentlig påvirkning på selskabets omsætning.
Trods det er Riccos Kaffe ved at komme på fode igen, mener kaffedirektøren - hjulpet på vej af en ketchupeffekt, hvor kunderne efter restriktionernes ophøren strømmer ud til kaffebarene.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025