Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restauratører skal kunne få frataget deres alkoholbevilling, hvis de gentagende gange diskriminerer i nattelivet. Sådan lød to beslutningsforslag fra Radikale Venstre og SF, der tirsdag blev behandlet i Folketinget. Her stod det hurtigt klart, at det kun var de to partier samt Enhedslisten, der var klar til at indføre lovændringen, som var en genfremsættelse af et tidligere forslag, der senest blev debatteret i 2017, skriver TV2 Lorry.
Dengang stemte Socialdemokratiet ja til forslaget, og det skabte en del kritik i salen tirsdag eftermiddag, at partiet nu ikke længere ønskede at støtte det. Erhvervsminister Simon Kollerup (S) sagde i salen:
”Vi vil meget gerne være med til at lave en ændring af restaurationsloven til efteråret, og vi vil gerne være med til at se på, at kommuner kan lægge vægt på afgørelser om diskrimination fra Ligebehandlingsnævnet, når man skal have fornyet sin alkoholbevilling, men det er for vidtgående at kunne fratage den,” sagde erhvervsministeren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026