Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Efter lang tid med dystre tal for turismen lysner det. Fra 25. oktober bliver indrejserestriktionerne lempet, og derfor har VisitDenmark skruet op for markedsføringen. Det skriver TV2, som også fortæller, at VisitDenmark siden 10. september, hvor coronarestriktionerne blev ophævet i Danmark, har arbejdet på at få internationale gæster til Danmark. Blandt andet gennem tv-reklamer i Tyskland og Sverige.

 

Ifølge Flemming Bruhn, der er direktør i VisitDenmark, er det et vigtigt signal, at vi nu i princippet har åbent for hele verden. Han påpeger dog også, at der stadig er lang vej til samme niveau af turister, blandt andet på grund af mindre flykapacitet, hvilket HORESTA også pointerer.

 

”Flyruter skal tilbage, krydstogterne skal tilbage, de store internationale kongresser skal i kalenderen igen,” siger Kristian Nørgaard, politisk chefkonsulent i HORESTA.

 

Læs hele historien her.

Protester mod turisme spreder sig i Europa

Kamp mod Airbnb og masseturisme fylder gadebilledet i flere europæiske storbyer. I Danmark ruller debatten videre, og HORESTA kræver strammere regler for udlejning.

Log ind