Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Som turismeaktører er I inviteret med, når Nationalpark Mols Bjerge afholder konferencen ”Sammen om ansvarlig turisme” i starten af december i nationalparkens bjergrige omgivelser.

Konferencen sætter fokus på de lokale fællesskaber, der udvikler stærke, ansvarlige og bæredygtige danske destinationer, og på konferencen kan I blive klogere på, hvordan de skabes, drives og bidrager til en grønnere og mere bæredygtig turisme.

Konferencen byder på en blanding af oplæg, debat, cases og mulighed for at netværke med de andre konferencedeltagere fra branchen.

I kan blandt andet møde direktør for Energiakademiet på Samsø, Søren Hermansen, som vil fortælle om NGO-samarbejde og lokal opbakning, mens antropolog Susanne Abildgaard fra BARK fortæller om grønne succesinitiativer fra danske og nordiske fællesskaber. En række aktører fra turismebranchen vil diskutere udfordringerne med at engagere lokalområder i kampen for en bæredygtig turismebranche og komme med deres bud på mulige løsninger.

Nationalpark Mols Bjerge deler også ud af deres erfaringer – de er nemlig en del af et samarbejde og netværk bestående af 111 lokale turistvirksomheder, der fokuserer på ansvarlig turisme.

Konferencen finder sted på Fuglsøcenteret i Mols Bjerge den 2. december kl. 8.30-16.00.

Læs mere og tilmeld jer.

 

Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer

Sommertrafikken i Københavns Lufthavn ventes at overstige sidste års niveau. Lufthavnen forventer 10 mio. passagerer i løbet af sommermånederne og kan samtidig få den travleste enkeltstående rejsedag i sin historie.

Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland

Maycon har fået byggetilladelse til at omdanne det tidligere ferie- og konferencecenter Smålandshavet til Karrebæksminde Strandhotel. Projektet skal styrke både fritids- og erhvervsturismen og bidrage til helårsturismen i området.

HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet

Flere politikere på Københavns Rådhus ønsker nu strammere regler for udlejningscykler, som de mener fylder for meget på fortove og i gader. HORESTA udtalte sig om sagen i TV2 Kosmopol onsdag. Branchen bakker op om, at cyklerne ikke skal være til gene i bybilledet, og arbejder for at informere turister bedre.

Log ind