Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som turismeaktører er I inviteret med, når Nationalpark Mols Bjerge afholder konferencen ”Sammen om ansvarlig turisme” i starten af december i nationalparkens bjergrige omgivelser.
Konferencen sætter fokus på de lokale fællesskaber, der udvikler stærke, ansvarlige og bæredygtige danske destinationer, og på konferencen kan I blive klogere på, hvordan de skabes, drives og bidrager til en grønnere og mere bæredygtig turisme.
Konferencen byder på en blanding af oplæg, debat, cases og mulighed for at netværke med de andre konferencedeltagere fra branchen.
I kan blandt andet møde direktør for Energiakademiet på Samsø, Søren Hermansen, som vil fortælle om NGO-samarbejde og lokal opbakning, mens antropolog Susanne Abildgaard fra BARK fortæller om grønne succesinitiativer fra danske og nordiske fællesskaber. En række aktører fra turismebranchen vil diskutere udfordringerne med at engagere lokalområder i kampen for en bæredygtig turismebranche og komme med deres bud på mulige løsninger.
Nationalpark Mols Bjerge deler også ud af deres erfaringer – de er nemlig en del af et samarbejde og netværk bestående af 111 lokale turistvirksomheder, der fokuserer på ansvarlig turisme.
Konferencen finder sted på Fuglsøcenteret i Mols Bjerge den 2. december kl. 8.30-16.00.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026