Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
2 ud af 3 danskere bakker op om at hæve aldersgrænsen for salg af alkohol i detailhandlen, og nu bakker detailhandlen også selv op om initiativet. Det skriver Politiken.
”En aldersgrænse på 18 år for at købe alkohol synes vi er en god idé. Jo enklere og jo mere ensartede reglerne er, jo bedre er vores chancer for at overholde reglerne,”siger Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop, der står bag SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Kvickly og Irma.
Fra De Samvirkende Købmænd (DSK), der repræsenterer kæder som Meny, Rema 100, Circle K og 7-Eleven, lyder det:
”Hvis man tager et stort supermarked, sælger det for måske 100 millioner om året, og salg af øl og vin til 16-17-årige udgør altså ikke meget. Vi må erkende, at den måde, kontrollen kører på i dag, ikke er tilfredsstillende, så hvis det sundhedsfaglige råd til politikerne er at øge grænsen til 18, så er det jo det, de skal gøre,” siger vicedirektør i DSK, Claus Bøgelund Nielsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Brøchner Hotels åbner nyt hotel opkaldt efter grundlæggeren
11-11-2025
-
Sunset Boulevard-direktør stopper efter 12 år
11-11-2025
-
HORESTA: Region Sjælland i front på hotelovernatninger i september
11-11-2025
-
Marriott og CodeNode indgår nyt konferencesamarbejde i København
11-11-2025
-
Bone’s vil udvide med nyt koncept på tidligere Jensens-lokationer
11-11-2025
-
Isbar med kunst og arktiske cocktails åbnet midt på Strøget
11-11-2025
-
Strammere regler for korttidsudlejning får opbakning fra ejendomsbranchen
11-11-2025