Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

2 ud af 3 danskere bakker op om at hæve aldersgrænsen for salg af alkohol i detailhandlen, og nu bakker detailhandlen også selv op om initiativet. Det skriver Politiken.

”En aldersgrænse på 18 år for at købe alkohol synes vi er en god idé. Jo enklere og jo mere ensartede reglerne er, jo bedre er vores chancer for at overholde reglerne,”siger Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop, der står bag SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Kvickly og Irma.

Fra De Samvirkende Købmænd (DSK), der repræsenterer kæder som Meny, Rema 100, Circle K og 7-Eleven, lyder det:

”Hvis man tager et stort supermarked, sælger det for måske 100 millioner om året, og salg af øl og vin til 16-17-årige udgør altså ikke meget. Vi må erkende, at den måde, kontrollen kører på i dag, ikke er tilfredsstillende, så hvis det sundhedsfaglige råd til politikerne er at øge grænsen til 18, så er det jo det, de skal gøre,” siger vicedirektør i DSK, Claus Bøgelund Nielsen.

Læs hele historien her.

Log ind