Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En bred kam af organisationer kritiserer Københavns Kommunes Nattelivsudspil på det kraftigste, og ifølge Venstre-borgmester vil det betyde en de facto afvikling af nattelivet, som vi kender det, skriver Berlingske. Hos HORESTA er de chokerede, fortæller Annette Hyldebrandt, der er chef for turisme- og oplevelsesøkonomi.
”Det er dybt bekymrende, for når virksomheder over en årrække har investeret meget i og gjort sig umage med at drive en forretning med visheden om omstændighederne, så er det som at trække eksistensgrundlaget væk under virksomhederne med et fingerknips. Alle virksomheder som har nattilladelser efter klokken 24 får deres værdi kraftigt forringet.”
”I en situation, hvor erhvervet er stampet helt i gulvet på grund af corona, så er det her virkelig ikke en håndsrækning fra kommunens side. Er det virkelig det signal, Københavns Kommune ønsker at sende til erhvervslivet? Virksomhederne vil aldrig blive genrejst, hvis dette effektueres,” siger Annette Hyldebrandt, chef for turisme og oplevelsesøkonomi i HORESTA, og fortæller, at HORESTA kraftigt vil opfordre politikerne til, at det ikke skal være en del af planen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026