Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Til trods for at den fysiske mødeaktivitet er faldet markant det seneste års tid, har 727 mødeplanlæggere alligevel valgt at deltage i årets MyImage Venue, og årets stærkeste venue brand er blevet et genvalg af Marienlyst Strandhotel til trods for, at de er faldet lidt tilbage på de kvalitative parametre. Til gengæld har de i år også de mest tilfredse kunder.
Analysen laves af MyResearch i samarbejde med Danske Konferencecentre og er et værktøj, som venues kan anvende i udviklingen af deres produkt og markedsføring. Den samlede bedømmelse består af BrandStrength, der bygger på kendskab og lysten til at booke og BrandPosition, der bygger på hvordan venuet bedømmes på 9 kvalitative parametre.
”Jeg er meget glad for, at det er lykkedes os at udvikle dette stærke analyseværktøj sammen med MyResearch, som er eksperter indenfor området. Vi giver de stærkeste venue-brands i Danmark en detaljeret indsigt ned på kundeniveau til at styre og optimere deres brand og drift, også i forhold til deres nærmeste konkurrenter” udtaler Marlene H. Sylvester-Hvid, Direktør, Danske Konferencecentre.
Covid-19 ses tydeligt i dette års resultater
Andelen af mødeplanlæggere, der ikke har booket et venue, er steget fra 4% til 12%, og antallet af kunder på de venues, analysen måler på, er faldet med hele 45%.
Valgkriterierne har også ændret sig, selvom det vigtigste fortsat er, at ”teknikken fungerer upåklageligt”. Næstvigtigst er ”håndtering af Covid-19 retningslinjer”, som 82% angiver er af meget stor eller stor betydning. ”Procedurer for gæsternes sikkerhed” er også gået frem i betydning, mens ”faciliteter, der kan rumme mange mennesker” har tabt i betydning.
Når analysen kigger i krystalkuglen og spørger indtil, hvornår antallet af bookinger er tilbage til niveauet fra før Covid-19, svarer de fleste (39%), at de forventer, at det først bliver i 1. halvår 2022, mens 5% angiver, at vi aldrig kommer tilbage til samme niveau.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025